Evenimente

Ce trebuie sa stie un copil in clasa a V-a si a VI-a – copilul de 11-12 ani

By  | 

Pentru ca stiu ca sunteti interesati de informatiile incluse in brosura-suport de curs de la evenimenul Oanei Moraru pentru copiii de 6-12 ani, am extras anumite date despre ce ar trebui sa stie un copil in functie de varsta si anul scolar.

Inca o data mentionez ca, din punctul meu de vedere, sunt directii, recomandari, nu trebuie sa va panicati daca inca nu face toate lucrurile din lista. Important e sa stiti ca ar trebui sa ajunga la un moment dat si acolo si sa il sprijiniti in acest sens.

Continuam cu clasa a V-a  si a VI-a – copilul de 11-12 ani, dar puteti citi si:

Clasa a V-a si a VI-a – copilul de 11-12 ani

Clasa a V-a reprezinta un nou inceput. Scoala este alta. Nu mai este doamna invatatoare, ci apar profesorii specializati pe materii de studiu, fiecare cu alt stil de predare si evaluare.

Clasa a V-a este anul readaptarii scolare – anul in care, uneori, copiii au nevoie de parinti, ca la clasa I.

Personal cred ca noi, parintii, trebuie sa ii pregatim pe copii pentru ce urmeaza in clasa a V-a. Din fericire, intr-un fel, fata de perioada in care noi eram in scoala si in clasele primare era doar doamna invatatoare, copiii nostri au in clasele primare si un profesor diferit de educatie fizica si de limba straina, nu sunt exclusiv cu doamna. Dar la clasa a V-a oamenii din fata clasei sunt si mai multi, iar copiii trebuie sa stie sa se adapteze cumva la stilul fiecarui profesor.

Copiii au nevoie acum de un nou set de proceduri pentru organizarea ghiozdanulului si a regimului fiecarei zile – in sensul ca va trebui sa invete cum sa isi distribuie eforturile in functie de materiile la care au de invatat. Cu atat mai mult daca va avea alt program la scoala, daca va invata dupa-amiaza si timpul pentru teme va fi altul.

  • Pentru ca inca nu au deprinderi de studiu independent formate in totalitate – adica nu stiu cum sa invete – au mare nevoie de un adult care sa ii organizeze, in functie de stilurile de invatare preferate: unii invata redactand scheme, altii citind cu voce tare, altii in interviu, fata in fata cu parintele, altii subliniind pe carte etc.

Clasa a VI-a este anul conturarii „standardului intern” – copilul incepe sa gandeasca pe cont propriu, sa se opuna parintilor uneori, sa ceara motivatii pentru o alegere sau alta, sa se contrazica, sa isi stabileasca propriile placeri ca prioritati

Pubertatea se instaleaza – mintea le permite sa emita pareri si idei despre iubire, credinta sau sensul vietii. Se judeca unul pe celalalt. Apare „barfa” si se dezvolta conflicte de grup.

Anii acestia sunt ani de “cotitura” nu doar pentru copii, ci si pentru parinti. Si unii si altii vor avea ceva de “luptat” pentru a-si regasi echilibrul, comunicarea si legatura dintre ei.

  • Se stabilizeaza simtul moral si modul fundamental de operare al adultului de mai tarziu – gradul de optimism, rezilienta, felul de a vedea lumea sau nivelul de angajament in invatare
  • Mintea este pregatita pentru niveluri mai inalte de abstractizare; gandirea se desprinde de concret
  • Practicarea unui sport este fundamentala la aceasta varsta
  • Se formeaza stiluri de imbracaminte, preferinte muzicale, nevoi de apartenenta la un gruo sau altul
  • Foloseste citate si argumente din texte date pentru a-si sustine ideile
  • Citeste o mare varietate de stiluri – fictiune, non-fictiune, poezie, teatru
  • Alcatuieste rezumatul unui text; identifica tema, ideea principala dintr-o comunicare
  • Intelege si interpreteaza figuri de stil – comparatii, metafore
  • Compara unghiuri de vedere si perspective multiple asupra aceluiasi eveniment, idee, fenomen
  • Foloseste contextul pentru identificarea unor sensuri; face deductii despre intentiile autorului
  • Foloseste tehnologia si media pentru a aduna informatii pe marginea unui subiect
  • Aduna informatii din surse diverse
  • Scrie texte narative, descriptive, argumentative, texte pentru exprimarea opiniei
  • Poate investiga scriitura altui coleg, o poate corecta sau comenta
  • Rezolva exercitii diverse folosind relatii intre numere
  • Intelege si rezolva ecuatii si inecuatii
  • Construieste grafice; continua siruri; foloseste tehnici de calcul rapid
  • Intelege si rezolva probleme cu cerinte noi, nu neaparat asemanatoare cu un tip anume exersat anterior
  • Poate conduce experimente; retine concepte legate de structura plantelor, a animalelor, de componentele unui fenomen in derulare
  • Intelege concepte si evenimente din istoria locala
  • Poate conduce un interviu pe o tema data
  • Poate invata independent
  • Scrisul este corect, exprimarea este logica
  • Se stabilizeaza nivelul vocabularului

Nu uitati ca puteti consulta si programele scolare oficiale AICI.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *