Evenimente

Tu cum mananci: instinctiv sau rational?

By  | 

Stiti ca eu nu scriu foarte mult despre alimentatie, nu ma apuc sa va dau sfaturi si nici nu vin cu trucuri in acest domeniu. Pentru ca nu sunt cea mai in masura sa ma pronunt. Recunosc ca n-as putea renunta niciodata la dulciuri, ca mananc haotic, ca nu cred in diete minune de slabit, desi am vazut rezultate la alte persoane, deci nu pot fi un exemplu. Dar asta nu ma opreste sa citesc despre alimentatie, sa merg la evenimente despre nutritie si sa va transmit ce spun specialistii. Voi alegeti ce faceti mai departe! :)

Pe Alina Stoica, terapeut nutritionist am vazut-o la inceputul lunii la primul eveniment din Scoala Parintilor Responsabili, proiect demarat de Qbebe, a carui inregistrare o puteti urmari aici.  Cum Alina vorbeste foarte repede, probabil din dorinta de a transmite cat mai multa informatie utila intr-un timp limitat impus, am tinut sa o revad la lansarea proiectului „Pas cu pas catre sanatatea familiei tale”, pe care il desfasoara cu sprijinul Pronat.

Proiectul porneste de la cateva realitati romanesti actuale privind nutritia:

  • Interesul pentru nutritie merge de obicei in doua extreme: fie adultii din familie sunt interesati de sanatate, dar copilului ii pun in farfurie tot cartofi prajiti, fie parintii se concentreaza pe sanatatea alimentara a copilului, dar nu adopta si ei acelasi stil
  • Interesul pentru nutritie se limiteaza la dorinta de a slabi prin diferite diete nepersonalizate
  • Nutritia e un fel de contabilitate, in care masuram si cantarim orice

Nu stiu in ce categorie va incadrati, dar va povestesc ce mi s-a parut mie interesant in mesajele transmise:

  • La fiecare inceput de an, ar trebui sa ne facem un plan de sanatate, asa cum ne facem si un plan de vacanta
  • Mancarea doar hraneste, nu vindeca sentimente; alimentatia trebuie sa fie bazata pe ratiune, nu pe instinct (spre exemplu, la birou, rontaim intr-una, mancam mult, dar fara atentie la calitatea mancarii).
  • Intrebari esentiale: Cum mananci: instinctiv sau rational? Si care este rolul alimentelor in viata ta?
  • Copiii imita comportamentele alimentare ale parintilor
  • Cel putin una dintre mesele zilei ar trbui sa fie la nivel de familie (copii, parinti, bunici, frati)
  • Atentie la excese, mai ales in vacanta care este perceputa ca un rasfat culinar, iar copiii risca sa invete ca mergem in vacanta sa mancam si sa bem
  • Varietatea in farfurie este cheia – daca mancam un aliment in mod repetat, zi de zi, chiar daca e un aliment sanatos, corpul nu mai asimileaza nimic; apare o stare de foame excesiva, emotionala pe care o ”recuperam” in timpul zilei sau seara
  • Carnea ar trebui sa fie prezenta in meniu de doua ori pe saptamana, nu de doua ori pe zi; se recomanda doua portii de doua pe saptamana (de evitat ouale prajite), echivalentul unui ou de gaina fiind 4 oua de prepelita
  • Incepe ziua cu apa pura, inainte de cafea sau mic dejun
  • Daca rontaiti la birou, alegeti morcovi, pomelo, grepfruit si nuci (10 nuci)

Eu raman sa imi raspund mie la intrebarea „cum mananci?” Si eventual sa fiu cu mintea mai mult prezenta cand vine vorba de mancare.

Va invit sa cititi insa articolele a doua mamici bloggerite cu adevarat preocupate de domeniu, care au studiat atent problema si vin cu recomandari incercate, cu diferite retete si sugestii pentru voi, copiii vostri si intreaga familie: Carmen Radu si Florina Badea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Enjoy this blog? Please spread the word :)

Facebook
Facebook