Evenimente
Ce trebuie sa stie un copil in clasa a III-a – copilul de 9 ani
Pentru ca stiu ca sunteti interesati de informatiile incluse in brosura-suport de curs de la evenimenul Oanei Moraru pentru copiii de 6-12 ani, am extras anumite date despre ce ar trebui sa stie un copil in functie de varsta si anul scolar.
Inca o data mentionez ca, din punctul meu de vedere, sunt directii, recomandari, nu trebuie sa va panicati daca inca nu face toate lucrurile din lista. Important e sa stiti ca ar trebui sa ajunga la un moment dat si acolo si sa il sprijiniti in acest sens.
Continuam cu clasa a III-a – copilul de 9 ani, dar puteti citi si:
- Introducere
- Clasa I – copilul de 7 ani
- Clasa a II-a – copilul de 8 ani
- Clasa a IV-a – copilul de 10 ani
- Clasa a V-a si a VI-a – copilul de 11-12 ani
Clasa a III-a – copilul de 9 ani
Entuziasmul este una dintre trasaturile de baza ale copiilor de clasa a III-a. Copiii de 9 ani vor sa incerce orice, se bucura de tot ce e nou, de proiecte noi, de discutii noi, de experimente. Le place sa se joace in scenete, iubesc jocurile dinamice si competitiile in grup.
Din pacate, aceeasi energie si entuziasm pot duce la frustrari si dezamagiri, daca nu reusesc ceea ce isi doresc; au tendinta sa se supraestimeze, sa se implice in proiecte prea mari, prea ambitioase pentru ei, si daca esueaza risca sa pice in extrema opusa entuziasmului si bucuriei.
Sunt foarte justitiari, atenti sa se implineasca dreptatea cand apar conflicte.
Vorbesc mult, sunt grabiti, agitati, tind sa aduca in discutie foarte multe idei, propuneri, solutii – pe care, uneori, le uita la fel de rapid.
Se concentreaza pe termen lung, dar sunt si mai anxiosi in legatura cu corectitudinea raspunsurilor – se verifica des cu invatatoarea, au nevoie de incuviintari repetate.
Fetele si baietii incep sa se joace mai mult impreuna. Sunt mai deschisi in exprimarea sentimentelor, a preferintelor.
- Ii place sa lucreze proiecte in echipa
- Este din ce in ce mai ordonat in gandire
- Intelege consecintele logice pentru evenimente sociale si interactiuni diverse
- Isi construieste prietenii durabile – cu preferinte clare pentru partenerii de joaca
- Ii plac recompensele imediate
- Scrie cursiv de mana, dupa dictare si de pe tabla
- Construieste familii de cuvinte si deduce sensuri din context
- Inmulteste si imparte cu numere mari; rezolva exercitii cu paranteze si respectand ordinea operatiilor
- Citeste, de pe ceas, timpul cu precizie
- Poate raspunde la interviuri lungi pe o tema anume si poate conduce mini-proiecte de cercetare pe o tema data sau conform intereselor proprii
- In relatarea orala si scrisa foloseste conectori logic ca: „de aceea”, „deci”, „mai mult”, „apoi”, „intre timp”, „in concluzie” – precizand elementele aflate in contrast sau in raport de consecinta sau cauzalitate
- Poate sustine o confersatie pe marginea unui material pe care l-a citit independent
- Este interesat de alte culturi, civilizatii si zone de pe blog
- Citeste o carte intreaga independent
- Cunoaste povestile celor mai celebri exploratori, inventatori sau personaje din istoria nationala
- Poate scrie o compunere scurta, alcatuita din trei parti principale – o naratiune simpla
- Se dezvolta calculul mental
- Invata tabla inmultirii si rezolva probleme simple de multiplicare si distribuire
- Citeste independent; apare dragostea de carte; citeste traducerile (subtitrarile) in timpul unui film
Nu uitati ca puteti consulta si programele scolare oficiale AICI.
0 comments