Evenimente

Ce trebuie sa stie un copil in clasa a IV-a – copilul de 10 ani

By  | 

Pentru ca stiu ca sunteti interesati de informatiile incluse in brosura-suport de curs de la evenimenul Oanei Moraru pentru copiii de 6-12 ani, am extras anumite date despre ce ar trebui sa stie un copil in functie de varsta si anul scolar.

Inca o data mentionez ca, din punctul meu de vedere, sunt directii, recomandari, nu trebuie sa va panicati daca inca nu face toate lucrurile din lista. Important e sa stiti ca ar trebui sa ajunga la un moment dat si acolo si sa il sprijiniti in acest sens.

Continuam cu clasa a IV-a – copilul de 10 ani, dar puteti citi si:

Clasa a IV-a – copilul de 10 ani

Clasa a IV-a incepe prima etapa din viata scolara a copilului. Este anul in care isi ia la revedere de la doamna invatatoare si chiar de la unii colegi.

Dar este mai ales anul in care creste volumul temelor si se diversifica formele de rationament. Clasa a IV-a este anul continuturilor dense si fascinante – anul in care copiii se intalnesc cu fractiile, cu cronologiile istorice si fenomene fizice de baza.

Este anul care conteaza cel mai mult pentru urmatoarea etapa scolara – clasele de gimnaziu. Cunostintele si deprinderile acumulate si sedimentate la acest nivel pot face diferenta intre copii in primii doi ani de gimnaziu.

Este anul in care iti poti da seama cam care va fi cursul anilor urmatori, care sunt materiile care ii place, obiectele de studiu la care va mai avea nevoie de ajutor.

Pana la finalul clasei a IV-a apar diferente clare in clasa de elevi intre ritmuri si stiluri de lucru; au nevoie sa lucreze independent, sa primeasca sarcini pe masuri individuale.

Este anul cand invatatorul trebuie sa se asigure ca elevii isi insusesc tehnici de invatare, de luare a notitelor, de culegere a datelor.

  • Incep sa ia decizii singuri si sa foloseasca strategii decizionale in grup
  • Vor sa apartina unui grup anume
  • Gandesc critic si independent
  • Au empatie
  • Au un simt puternic al responsabilitatii
  • Au un simt acut al corectitudinii si al dreptatii
  • Sunt capabili sa memoreze, sa recite, sa reproduca fapte si adevaruri istorice sau stiintifice, chiar daca nu le inteleg in totalitate
  • In compunerile scrise incep sa foloseasca din ce in ce mai multe detalii
  • Reusesc sa construiasca paragrafe argumentative – o idee principala, trei idei de sustinere si o concluzie
  • Integreaza cu succes citate in propriul scris
  • Se autocorecteaza in scris sau isi pot revizui si nota singuri o lucrare
  • Inteleg relatii din ce in ce mai complexe de tip cauza-efect
  • Folosesc, in calcul, numere mari pana in 1 000 000
  • Identifica unghiuri, raze, drepte si segmente de dreapta intr-un desen mai complex
  • Inteleg concepte si categorii gramaticale
  • Pot scrie din proprie experienta – tin jurnale, redacteaza scrisori
  • Pot explica expresii colocviale, morala fabulelor sau a proverbelor
  • Identifica tari pe glob, ape si munti; retin o serie de curiozitati din lumea vie
  • Cunosc principalele evenimente istorice care au dus la formarea identitatii nationale
  • Identifica stiluri artistice si pot reproduce, in propriile picturi, anumite tehnici si stiluri expresive, prin imitatie
  • Sunt cititori independenti, cu planuri de lectura respectate
  • Pot asculta cu rabdare piese muzicale clasice
  • Inteleg fenomene fizice si chimice simple; pot redacta un plan de cercetare sau nota observatii directe din excursii sau vizite
  • Pot rezolva tipuri distincte de probleme de 3-5 etape; pot rezolva probleme de perspicacitate
  • Au proceduri de lucru deja stabilite: stiu sa isi fixeze prioritati si sa ramana concentrati pe termen lung; sa isi gestioneze sarcinile de la simplu la complex in timpul unui examen

Nu uitati ca puteti consulta si programele scolare oficiale AICI.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *