Evenimente

De la bloggeri pentru bloggeri, la Social Media for Parents 2018. Despre continut, comunitate si monetizare

By  | 

Va povesteam ca am fost la Social Media for Parents 2018. Si va spuneam ca evenimentul s-a incheiat cu un panel cu bloggeri pentru bloggeri. In acest panel, au fost invitati: Ioana Chicet-Macoiveiciuc, Ana Nicolescu, Ana Maria Mitrus, Alex Zamfir, Ruxandra Luca si Cristina Otel, iar moderator a fost Florina Badea.

Redau mai jos subiectele abordate in acest panel, in caz ca va bate gandul sa va apucati de un blog sau aveti unul si vreti sa treceti la nivel mai serios asa. Cu mentiunea ca multe comentarii pe tema sunt ale mele – chiar daca nu m-a intrebat nimeni, dar sa zicem ca nu sunt chiar pe dinafara :)

  • Continut
    • Continutul e baza ca sa cresti un blog
      • sa scrii bine – si asta se poate obtine, daca nu ai de la mama natura sau dintr-o experienta anterioara, prin exercitiu, mult exercitiu
      • sa scrii zilnic sau sa iti obisnuiesti publicul cu o anumita ritmicitate si sa te tii de aceasta
      • sa scrii din suflet, sincer – aici, decideti voi daca si cat dai din casa; am vazut ca datul din casa prinde cel mai mult, dar ca orice expunere publica poate avea si niste efecte secundare mai devreme sau mai tarziu sau deloc, daca treaba asta este asumata nu doar de voi, ci de intreaga familie sau de cei despre care dati din casa; desi, in cazul copiilor (mai mici, mai ales) poti vorbi de o asumare sau un acord real din partea lor.
  • Deontologie
    • S-a vorbit de corectitudinea mesajelor transmite si de pericolul ca unele sfaturi neprobate sa fie puse in practica de cititori si rezultatul sa nu fie tocmai unul bun
    • S-a vorbit si de un cod deontologic pentru bloggeri – personal cred ca, oricat de bine ar suna, nu e fezabil; pentru jurnalisti exista, spre exemplu, un cod deontologic – chiar credeti ca este respectat?; mai ales astazi cand se poarta bombasticul?; ati mai vazut pe undeva confirmarea informatiei din trei surse, cum zice la carte?; plus ca sunt convinsa ca va exista intotdeauna un spargator de greva, cum se spune.
  • SEO
    • Aici, s-a mentionat in treacat, pentru ca intr-adevar e o discutie lunga, complexa si complicata. Personal cred ca SEO e bun, dar nu stiu daca poate fi respectat 100% si daca poti fi la fel de creativ si personal/original in limitarile SEO
  •  Comunitate
    • S-a vorbit de importanta unei comunitati, de faptul ca sunt bloguri mai mici cu comunitati mai mici, dar mai valoroase.
    • In realitate, multe bloguri au triburi si nu comunitati, adica fluxul de comunicare este uni-directional, de la cel care scrie catre cei care citesc. Iar acest lucru, zic eu, se poate intampla nu doar pentru ca nu exista o potentiala comunitate, ci si pentru ca membrii acelei potentiale comunitati nu sunt la fel de deschisi sa isi exprime public opiniile.
    • Cum cresti comunitatea?
      • Un prim pas: continutul de valoare, care ii face pe cititori sa revina pe blogul tau.
      • Un alt instrument il constituie grupurile online (grupurile de pe Facebook), unde important e sa vii cu informatii utile pentru membrii grupului, nu sa te promovezi pe tine si blogul tau cu linkuri catre propriile articole
      • Astazi, in conditiile schimbarilor survenite la capitolul reguli de reach pe Facebook, important este sa iesi din online in offline.
  • Offline
    • Cum iesi in offline?
      • Participand la evenimente
      • Organizand evenimente
      • Organizand intalniri cu cititorii tai. Uite, aici, eu zic ca trebuie sa poti, ca nu oricine isi asuma o iesire pe saptamana, pe luna cu unu-doi-tspe cititori, din varii motive – de la financiar, la propria deschidere, la asumarea unei intalniri face-to-face cu orice cititor. Decizia va apartine!
  • Implicare in campanii sociale
    • Ca sa fii „vazut” poti incepe prin a sustine diferite campanii sociale. Musai in cele in care crezi si cu grija la implicarea emotionala, care poate fi puternica si te poate costa, depinde de campanie si succesul ei.
  • Campanii proprii
    • Pot fi proiecte pe blog, cu o anumita ritmicitate sau campanii sociale initiate de tine, ca autor de blog, sau campanii de informare, educare, stiti voi mai bine, pe felia voastra J
  • Press-trip
    • Am inteles de la vorbitori ca nu te duci in press-trip-uri asa de amorul artei, ci daca esti platit pentru asta. Nu’s ce sa zic. Ca oricum press-trip-urile alea implica niste costuri, un soi de plata indirecta. Dar depinde de nivelul la care esti, daca esti interesat de press-trip-ul ala, daca iti iese ceva de-acolo (ca se numeste timp liber, networking, produse, potential parteneriat/proiect/campanie platita etc).
  • Barter
    • Un alt subiect delicat (ca sa nu zic controversat), cu mai multe fete.
    • Zice-se ca nu e bine cu barter (adica sa scrii contra unui produs/serviciu), ca tu nu iti platesti facturile cu barter. Dar acum, hai sa fim seriosi, se practica. Si mai conteaza si unde te afli, care este produsul primit… Ca daca esti la inceput de drum (de blog), nu e chiar un sfarsit de tara ca s-a prins o agentie ca existi si te baga in seama cu un produs. Iar daca mai e si un produs pe care oricum il folosesti si oricum ai fi dat bani pe el (sau poate n-ai fi dat, ca nu ti-ai fi permis, dar nici ca-ti strica un mic rasfat) tot un soi de plata e si aia. Iar daca nici nu ti se cere luna de pe cer pentru produsul ala, adica nu iti zice nimeni sa faci campanie de nspe articole pentru un produs si e ok o postare pe Facebook sau o mentionare a produsului intr-un articol cu informatii utile, de interes, pe care l-ai fi scris si fara produsul ala, iarasi nu mi se pare o tragedie pentru imaginea blogului sau autorului de blog. Dar asta e doar parerea mea, voi faceti cum va este mai confortabil.
  • Monetizare si fee
    • In primul rand, sa o lamurim de la inceput: nu o sa aflati fee-uri concrete de la astfel de evenimente. Da, mai toata lumea viseaza sa traiasca din blog si, firesc, ar vrea sa stie daca este posibil (raspunsul este: da; zic de la oamenii aceia care erau in fata salii) si, mai ales, care sunt preturile practicate pentru un articol, o campanie etc.
    • Ideea e ca nu exista un pret standard. Ca fiecare are pretul lui, in functie de vechime, de cititori, de comunitate, de stil (valoare) etc, si poate mai ales de propriul nivel de valoare pe care il seteaza, ca sa nu vorbesc de notorietate, de cat de celebru este in afara blogului.
    • Ceea ce indraznesc eu sa va spun, cu permisiunea voastra, este ca puteti pentru inceput sa va stabiliti o valoare sub care nu ati accepta sa publicati un articol scris. Sa zicem, daca sunteti la inceputul inceputului ca nu ati scrie sub nicio forma sub 100 lei/articol.
    • Eu stiu foarte bine ca fiecare dintre noi are propriile cheltuieli, facturi etc si ca 100 de lei e doar mancarea pe o saptamana. Acesta este doar un reper. Fiecare stie mai bine ce poate oferi (ca plus valoare, prin mesaj, stil de scris, cititori etc), la ce nivel este, cat munceste pentru un articol si asa mai departe.
    • Normal ca, in timp, de la an la an, odata cu cresterea blogului, poate sa creasca si pretul. Dar nu stiu daca e cazul sa va aruncati la 1000 euro articolul, doar pentru ca astfel, cu un articol platit pe luna, va acoperiti un salariu.
    • Si mai e un lucru important, zic eu. Acela ca nu puteti garanta un anumit reach pe un articol, cu atat mai putin o crestere a vanzarilor clientului, pe de o parte pentru ca blogurile nu sunt top-shop/tele-shop, iar pe de alta parte pentru ca sunt multi factori care pot influenta succesul unui articol. Si nu ma refer doar la calitatea articolului in sine (care, de multe ori, este aprobat de client inainte de publicare; deci nu prea are cum sa se trezeasca dupa sa spuna ca nu a fost bun, de vreme ce l-a aprobat). Dar se poate intampla ca in ziua publicarii sa apara un alt eveniment care sa devina viral si practic sa ia fata multor altor articole publicate. Imi amintesc de un eveniment organizat pe vremea cand lucram intr-o agentie de PR. Era un eveniment pe zona de sanatate, pentru o companie privata, pregatit minutios dinainte, cu confirmari ferme de participare din partea jurnalistilor etc. Si fix in dimineata evenimentului care incepea pe la ora 11.00, undeva in jurul orei 8.30, Ministerul Sanatatii a anuntat o conferinta fulger la aceeasi ora cu evenimentul nostru. Toata presa vizata de noi s-a mutat la evenimentul Ministerului. Foarte putine redactii aveau mai mult de un om pe sanatate si au putut avea reprezentanti la ambele evenimente. Cert e ca succesul prognozat de noi s-a cam dus pe apa sambetei. Iar acesta e doar un exemplu.

In urma evenimentului, am mai scris si:

 

1 Comment

  1. Pingback: Dragi mamici, lasati goana dupa perfectiune! Mesaj pe sufletul meu, la Social Media for Parents 2018 - iulianaroca.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *