Evenimente
Omu’ cat traieste-nvata
De cand ma stiu, am ramas cu cateva fraze cheie de la mama: “nimeni nu s-a nascut invatat”, “orice-nvat are si dezvat” si “omu’ cat traieste-nvata”. Si astazi cred cu tarie ca omu’ chiar invata cat traieste. E drept ca si in liceu ni s-a povestit despre invatarea continua, care cam tot asta inseamna, asa ca nu ma dau in laturi de la invatat, dar nici nu ma incapatanez sa ma bag in lucruri care ma depasesc.
Cam asa sta treaba si cu multe lucruri care se intampla online.
De cand cu blogul m-am lovit de multe lucruri noi. Google Analytics a fost unul dintre ele. Si a fost si subiectul celei de-a VI-a editii a intalnirilor Digital Parents Talks.
Nu sunt in masura sa va povestesc eu detalii despre Google Analytics. Pentru asta exista specialisti. Plus ca nu poti asimila cantitati aparent astronomice despre un astfel de domeniu in trei ore de prezentare intensa.
Norocul meu ca nu era chiar pentru prima data cand auzeam sau vedeam cu ce se mananca Google Analytics.
Daca va pasioneaza subiectul, luati-o pas cu pas, online. Multe lucruri de acolo sunt intuitive, pentru altele e nevoie intr-adevar de un specialist. Dar acum depinde de cat de mult doriti sa va complicati existenta
Putina pricepere si ceva mai mult timp la dispozitie pentru luat la verificat fiecare informatie furnizata de Google Analytics va pot ajuta sa priviti cu alti ochi propriul website. Dar daca nu aveti nici una, nici alta, puneti un om care asta face ca job principal si ati scapat de o bataie de cap. Si de niste bani, probabil, dar asta e alta poveste.
De ce interesul pentru Google Analytics? Pentru ca sunt anumite agentii si companii care nu discuta cu un blogger inainte de a avea anumite informatii de trafic, spre exemplu. Interesant mi s-a parut faptul ca au fost bloggeri prezenti la intalnire care au povestit ca li s-au cerut date pe care de fapt Google Analytics nu le poate oferi.
Plus ca stiu ca anul trecut, la un moment dat, Google a schimbat niste coduri de indexare, si jumatate din vizitatorii inregistrati de Google Analytics au disparut peste noapte.
Asa ca, eu personal raman la ideea ca sunt mai importantii oamenii care citesc, decat cifrele inregistrate de Google Analytics sau din hosting (apropos, datele nu sunt tocmai la fel).
Cred mai mult intr-o comunitate, in feedback-ul real – online sau offline – al celor care citesc scrierile mele felurite, decat in niste numere insirate fara viata.
Si, pana una alta, prefer sa scriu din suflet pentru acesti oameni, si sa ma uit cat mai rar spre deloc spre niste numere care de fapt, mie personal, nu-mi spun nimic.
Despre alte intalniri Digital Parents Talks am mai scris aici, iar daca vreti sa aflati informatii de prima mana, de la specialisti, puteti sa luati legatura cu Bogdan Zaharia, de la OK Institute.
Schmitza
April 22, 2017 at 5:46 pm
M-ai liniștit într-un fel. Eu aș vrea să știu ce vârstă are cititorul meu. Sunt tare curioasă și noroc cu ediția asta de Digital Parents Talks că voi putea afla. E bună Școala de blogging :))))
iulianaroca
April 22, 2017 at 6:44 pm
Clar e buna scoala Iti mai da de treaba si altceva
Tudor
April 30, 2017 at 12:42 pm
Am intalnit situatii in care agentiile au cerut temporar drept de vizualizare la google analytics (se adauga inca o adresa de email).. Eu am pata pusa pe cei care accepta blog-uri cu un plan editoarial evident orientat catre ce e pe val si trucuri de agatat cititoriii. Educatie zero. Doar carlige pentru trafic.
iulianaroca
May 2, 2017 at 10:04 am
La cum arata “piata” ai zice ca se cauta aceste bloguri, tocmai pentru trafic. Si imi amintesc ca spunea cineva, la un moment dat zilele acestea, ca daca e accent pe vanatoare de trafic si monetizare, nu mai e blog, e site. Cam are dreptate.
Pingback: Google Analytics este precum cântarul de lângă papuci : Stau pe net
Pingback: Scrierea este simtire. Si asumare. Sau cu ce am plecat de la #DigitalParentsTalks, editia VIII - iulianaroca.ro